Alta i billeder

 

Se hvad der stod på tv’et da jeg låste mig ind på mit hotelværelse. Sandsynligvis er jeg bare et provinsielt røvhul, men synes det var top tjekket – og jeg kan også købe adult movies på hotelkanalen. Blev så begejstret at jeg straks spiste en Snickers fra minibaren. Den kostede mig 31 kroner så jeg bagefter.

På vej gennem byen havde jeg lidt svært ved at få lov til at gå over på den anden side, hvor biblioteket ligger – og hvor jeg skulle præsentere bogen – fordi der var en konkurrence om, hvem der kunne komme fra den ene ende af gågaden til den anden på ski bag et rensdyr. But of course.

Jeg har et får på hver fod for at holde varmen.

Se, en same! Han købte i øvrigt min bog.

I Alta får man konsekvent serveret kaffelatte med sugerør. WTF?

Boghandleren insisterede på, jeg kom forbi og signerede bøger. Jeg sagde ja, selv om bogsignering som regel er et studium ud i selvydmygelse. Dette var ingen undtagelse. Skal dog skynde mig at sige, at det har været et godt besøg her oppe – med virkelig meget positiv respons på min bog. Der var endda en teenager fra i går, der købte min bog!

Synes det er cool at hegne sin restaurant ind i isblokke. Ville gerne have taget et bedre billede, men min hånd frøs til is og faldt af. Tænker, de på disse kanter ikke så ofte bruger vendingen “when hell freezes over” … because it did.

13 responses to “Alta i billeder

  1. Måske er sugerör i latten mest ment til hvis den er “to go” så man kan skynde sig at drikke den för den bliver en ice latte?
    Synes iövrigt der er meget lyst i alta. havde forstillet mig der var mörkt hele tiden på den her tid af året…

  2. Fede pics. Hvorfor er der ikke mere nord-norsk ekstremsport i dansk tv a la ski m/Rudolf? Så tror jeg sgu, jeg ville begynde at se tv-sport! Var det 1 af de 2 vågne teenagere, der købte bogen, eller var det en af zombierne?

  3. Fedt billede med skiløberen og rensdyret – helt almindeligt, hverdagsagtigt!
    God dag til dig 🙂
    Linda

  4. Kristine Thorn

    Fede billeder, jeg er sikker på din cafe latte var fyldt med sprut, og derfor sugerøret. Egentlig skulle du klage over den manglende paraply.

  5. @Liv: Lyset er ved at komme tilbage igen, så det er ikke så slemt på dette tidspunkt. Men Samemandsbilledet er fx taget ved “højlys” dag.

    @Ulla: Det var en af dagdriverne.

    @Kristine: HAHAHAHAHAHAHAHAHA

  6. Altså Maren, nu har jeg løbende læst indlæg med samisk touch, men måske jeg i sin tid har misset indlægget der fortæller hvordan det er, at du er havnet ud i det at lave samiske tegneserier?!?!?!?? Det er så bindegalt at det er lige til at elske! Men hvordan? Hvorfor? Er du halvt rensdyr? Hvorfor Nordkalotten? Jeg er nysgjerrig …

  7. Min far var same. Min mor er nordmand. Jeg er vokset op både her og der oppe. That why. Rensdyr er jeg ikke. Er fucking bange for rensdyr 🙂

  8. Takker – så gi’r det hele jo den fineste mening:o) Bare ikke det med rensdyrerne – troede børn af så nordiske gener havde kælerensdyr som vi andre havde hamstere…

  9. helt ærligt Maren du siger du ikke er rensdyr, men så lad dog være med at klæde dig som et!

  10. Fantastisk. Jeg har straks sendt linket til mine venner deroppe. Jeg drømmer sådan om at komme derop. Tænk, flere måneder næsten uden dagslys 🙂

  11. Marlene nu i Norge

    Endelig har vi fået bøgerne på mit biblo. Den af dem jeg kan forstå er virkelig gøy:)
    Vi har også Rica i Bergen, du må gerne komme forbi her og fortælle lidt?
    Håber du har en rigtig dejlig og glad tur og at du ikke savner fedthalen mere end manden og ungerne:)

  12. Har akkurat lest boka, den var jo konge! Likte hvordan du fikk det til å se ut som om de snakka samenorsk.

    -same, 15

  13. @taran, same 15: 1000 takk for tilbakemelding og fine ord. Stay tuned for toeren, som kommer til høsten 🙂

Skriv en kommentar