Sidste uge i tegninger

113 responses to “Sidste uge i tegninger

  1. Fantastisk! Love it. Hvor er du god til at udtrykke rigtig meget i få streger. Elsker især hårets udvikling i løbet af ugen.

  2. Meget farligt at læse din blog, når man er ved at spise morgenmad. Var meget tæt på at blive kvalt i A38 med müesli, fordi min fnisen blev til latterkrampe omkring edderkoppe-incidenten og den efterfølgende arbejds-tegning. Ørdibørdi – fantastisk udtryk! Glimrende foto, i øvrigt:-)

  3. GISP – du fortjener stadig 50.000 og en medalje!

  4. Damn det nice lavet!!!! 😉

  5. I love you Maren… men synes alligevel det er tvivlsomt fedt at se sit liv ramt så præcist som af din tændstiksdame m toapapir flagrende efter sig…

    Line

  6. ØRDIBØRDI – hermed optaget i mit ordforråd!!! Fed mandagsunderholdning!!!

  7. Det er god humor!
    Men øhm… Hvad lavede han egentlig i den kjole til at starte med?

  8. Jeg vidste det. Du er jo til kvinder inderst inde 😉 og jeg er blevet lidt mere til mænd.
    Og fantastisk tegneserie.

  9. Fabeltastisk (og overraskende) slutning! LOVED it 😀

  10. Latterkramper fra morgenstunden! Tak for en vidunderlig sjov start på dagen – men der mangler vist en forklaring på kjolen.

  11. fantastisk tegneserie med få streger – kunst! Præcist ramt
    Louise

  12. Arhhahahahahahah!!

  13. Jeg bøjer mig ned og kysser dine tæer. Må jeg bruge den til Thure? For så laver jeg bare en copy-paste.

  14. Fantastisk! Tak for en forrygende start på ugen. 😀

  15. Hvor fantastisk. Og hvor er du sej, at du klarede ugen. 🙂

  16. Hahahahahaha…. OMG Maren, du er min heltinde! (og så er du også fantastisk til at tegne)….

  17. Way to go Maren! sejt du først begyndte at råbe efter han var kommet hjem, jeg var helt sikkert kommet til at råbe af nogen eller noget langt tid inden, selvom man ikke må råbe.

  18. Jeg har ikke sovet i nat. Har nemlig været smurt ind i bræk siden klokken halv to (min søns, ikke mit eget… Desværre). Jeg er træt og min humor er ikke eksisterende, men det her er satme sjovt. Jeg sværger at jeg næsten tissede i bukserne. Tak!

  19. Sikke en skøn historie, fængende og sjov! Godt at læse en mandag morgen, tak!
    Bliver absolut nødt til at videresende til veninder med børn:-)

  20. Hold nu kæft, hvor er du bare skøn og dejlig! Og Allan og pi’rne ligeså! Knus.

  21. Du er simpelthen det sjoveste! Og jo, han er da lidt smuk ham Allan – også i dametøj.

  22. Hende der hyperboleandahalf ville tude af skam og ærgrelse over ikke at være så genial som dig, hvis hun så denne her! Du er fantastisk!

  23. Må jeg ikke godt få dig som plakat?

  24. Du har lige beskrevet min uge… Tusinde tak for at udlevere dit liv, så jeg kan se, at det ikke er mig, der er ved at blive sindsyg i mit ‘hverdagsliv’. KH

  25. Genius! Mere af det…

  26. Tak tak tak for et kæmpe grineanfald på verdens værste lorte morgen!!! Elsker de billeder – hold nu kæft hvor er det sjovt!!

  27. Ej, wonderhubby har lige truet med at fjerne alle mine kjoler, i det tilfælde at jeg kunne finde på at give ham een på… (hvordan? Han er en meter og kæmpe, hvorimod jeg er en meter og smølf – jeg kan ikke helt nå derop selv om jeg står på tæer) – tage et billede af det (igen, hvordan? En en meter og kæmpe mand i lille gudinde kjole med guld palietter ville afføde så store latterkramper at jeg ikke ville kunne finde ud af at betjene mine egne hænder, let alone et kamera) – og derefter offentliggøre det…
    Forslog ham at det var lettere at ALDRIG efterlade sin kvinde alene med et antal børn uden en eller anden slags støtte, og forsatte med en potensudvilking (y=b*x^a), hvor x=antallet af dage han er væk og y=mængden af godtgørelse, der efterfølgende skal til, for at få sin kvinde tilbage til normal igen. Mænd forstår matematik. Det er fantastisk.

  28. Åhh hvor uendeligt herligt….Det hele!! Det løftede bare lige HELE min dag – Tak

  29. Når jeg bliver stor, vil jeg være ligeså sej som Maren!!
    Tusind tak for dagens opløftende øjeblik – så ved jeg, at jeg ikke er helt alene med at have lorteuger, hvor alting går op i hat, briller og Ørdi-børdi.

  30. harh harh… det har han fandme godt af. Noget siger mig, at han har fortjent dig. Und alles!

  31. Spot on! Bliver nødt til at købe dine bøger, kan jeg se (altså ikke dem om samer). Kan man bestille hos dig?

  32. Næ, jeg finder bare på – og så prøver jeg at løbe fra det bagefter. Men prøv på iBooks.dk

  33. Genial streg – elsker hårets udvikling, og Allans stirrende øjne 😀

  34. Mænd i kjoler. Af en eller anden grund holder det aldrig op med at være sjovt. Lidt ligesom chokolade.

  35. TAK for et fantastisk grin! 😀

  36. HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH kan.ikke.stoppe.

  37. Hahahah, vidunderligt! Hvor er du go’!!!

  38. Hej Maren
    Jeg har tilladt mig at linke til dig, som et eksempel på god historiefortælling. Læs evt. indlægget her: http://tonner.dk/historiefort%C3%A6lling/historier-fra-hverdagen/ eller her: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Skriv-dig-kreativ/170325629656136

    Bedste hilsner og mange tak for de dejlige grin du leverer.
    /Ulla

  39. Tuder lidt af grin ….helt fantastisk fortalt og tegnet.

  40. Langtidslykkelig

    Tak for et godt grin – et af dem der starter i maven og kan mærkes helt ud i fingerspidserne! 🙂

  41. Tak for et godt grin og noget at tænke over (jeg delte den med min Katja). Jeg er muligvis ikke målgrubben for din blog, men internettet er dejligt sådan engang imellem at inspirere os. Det er gode minutter dug har givet verden her.

  42. Fuck, hvor er du go´:-D

  43. Fantastisk Maren! Lige i øjet! TAK!

  44. Skønt indlæg – tak edderkoppe morder…

  45. Hahahaha….

  46. Sikke en uge!
    Hvor længe tager det at få sin humoristiske sans tilbage efter sådan en omgang?

  47. Hvor er det fantaaaaastisk! En stor del af det er mig i uge 7!
    Du har fået en ny fan, sendt igennem fra Stinestregen 🙂

  48. Ditto som alle. Ganske fantastisk! (Og tak til Stinestregen for videresendning.)

  49. Forhelved Maren hvor gør du bare mit liv så meget mere humoristisk :- )
    Har knækket mig af grin over dit orme indlæg, og dit skiferie indlæg. Må nok med skam indrømme at det mest af alt er fordi jeg selv havde en frygtelig kløe forleden og åd orme piller mens manden kiggede misbilligende på mig, mens han forsøgte at overbeivse mig om at jeg som den eneste altså nok ikke havde orm!
    Eller fordi det er præcis sådan mit liv er når manden skrider på forretnings rejse 1-2 gange om måneden. Bare ærgeligt jeg ikke ejer et billede af ham i kjole ;- )

    Tusind tak for sjove indlæg :- )

  50. Hold fast hvor er det sjovt og nogle DEJLIGE levende tegninger!!

  51. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-HAHAHAHAHA! Hyperbole go home. Here comes Mutter Maren og lige ridser op hvordan landet ligger. Cool. Sjovt. Skarpt. Respæææææækt!

  52. hehe, skønt!!!!!

  53. Kære Maren
    Jeg savner vildt at dele kontor med dig (-:
    Godt du har din blog!
    Sender knus, Stine

  54. HA HA HA!!!

  55. Moon Woo Houlberg

    Jeg har mødt dig! Godt nok kan jeg ikke huske, at have talt med dig (var eller blev meget fuld), men jeg har altså mødt dig. Jeg er super glad for, at jeg ikke havde læst noget af dette før det skete, da jeg så nok var blevet så starfucker-agtig, at det ville havde været blevet pinligt for alle, som var tvunget til at se på…
    Fantastisk blog – jeg har siddet i to stive timer og tudet så meget af grin, så jeg måtte finde astmasprayen frem og kommer nu alt alt for sent i seng.
    Tak for opturen!

  56. HOLD NU KÆFT hvor er det sjovt!!!!

  57. HAHAHAHAHA!! Hvor er det sjovt! Det kan kun blive en god dag, mit humør blev ihvertfald lige løftet et par grader:)

  58. For pokker, nu har jeg kaffe i tastaturet 🙂

  59. Fantastisk! Fantastisk….

  60. Elsker de øjne manden laver, når han vil have sin vilje 😀

  61. Du er PISSE sjov Maren!
    Kan godt genkende de der store øjne fra manden…så’n gør min kæreste også i sådanne situationer.
    Tak for en godt grin. God dag!

  62. Du er bare T O P P E N. Hvad hedder “Ørdibørdi” på samisk? Jeg vil lære samisk, og så vil jeg læse din bog.

  63. hehe skide sjovt 🙂

  64. Maren for fanden!! Jeg dør af grin.
    Sender en stor portion overskud i din retning.
    /Helle

  65. This is MY life …… hold nu kæft den er sjov og 100% lige med mit liv pt….

  66. Ha ha ha ha!
    Den uge understreger fuldstændig min tese om, at mænd skal have ind med modermælken, hvor langt man egentlig kommer med bestikkelse. Kerneelementet i et hvert velfungerende forhold.
    Hvis Smukke Allan har sit liv kært, så ligger der et spaophold til dig inden ugen er omme. Ellers kommer jeg efter ham!!

  67. Er du så færdig, den er sjov!

  68. Jeg er så knust af grin…også 4. og 5. gang… perfekt overspringshandling på en lorte-stress dag… Facebook-upload spreder sig som en steppebrand ud over mine Facebookvenners vægge…med tilhørende jubel og latterkramper…

    Maren Uthaug… du har talent af Piet Hein’ske dimensioner, intet mindre…bare sjovere !

  69. Lillian Bondo

    Jep. Sådan ku det også være i 80’erne – bortset fra det med kanalskift…

  70. Jeg griner stadig 1 1/2 døgn senere…

  71. Pingback: Jeg vil godt lige dele! | Damelogen

  72. Pingback: En mors uge i tegninger « Førstegangsmor

  73. Fantastisk

  74. Du er genial! Ørdibørdi 🙂

  75. Har lige fået et link til dig gennem babybusiness. Og TAK for det. Jeg stortudede af grin. Bare ikke helt så heldigt når jeg sidder i receptionen hos en tandlæge.. ha ha. Skal helt klart læse mere… Tak for god underholdning der minder om mit liv med 4 børn.

  76. Jans Birgitte

    Tjae tjoe….. Jeg fik,i dag, endnu et bevis for at kvinder bare ikke kan køre bil.
    Men de kan godt snakke med hende i passagersiden, passe børn, røre i gryder, kværne i telefon og læse en blog samtidigt… Jeps de kan mange ting. Men køre bil er ikke èn af dem. Nu når de kan multitaske, hvorfor fassan står de så med krydsede ben når de snakker med en veninde, venter på busser, små chatter med en ven. OG hvorfor kan de ikke læse en mands tanker, nu når han endelig tænker tanker? men kan godt fornemme, at han glaner på tøser i gågaden når hun kigger på udsalgstøj i selv samme gågade.
    Selv om mænd og kvinder er forskellige, sådan lige umiddelbart i hvert fald……!
    Så kan vi jo godt elske friske farve på et stykke tekstil…

  77. GENIALT! Jeg er alene hjemme med øglerne i denne uge, kæresten er på ski, og har lige ringet hjem, at turen nok bliver forlænget. JEG ELSKER DIG!

  78. For satan det humor!! Jeg kunne ikke se alle billederne/tegninger på min iPhone – men fuck det har værd at vente på….hahaha…

    og til Smukke Allan: det ER altså sjovt, men du er ikke alene. Jeg fik min kæreste (på 1,95 og 105 kg) til at hoppe i min gravid badedragt som “undskyldning” for han rejste til Australien over nytåret (uden mig og børn). Dog lagde jeg ikke et billede på min blog, men det skulle jeg nok ha’ gjort!

  79. tak for et godt grin!

  80. Har virkelig på fornemelsen at du er en flue på min væg…. min mand har bare kun været væk i afrika i 6 mdr og vi har 4 unger…. men ellers….det bedste grin ever….nu skal jeg så også tænke over hvad han skal gøre når han kommer hjem….TAK

  81. FruFrederiksen

    SKØNT altså!! så herligt :o)

  82. FruFrederiksen

    SKØNT altså!! så herligt :o) Vi har tre drenge herhjemme, så jeg kan sagtens sætte mig ind i det ;o)

  83. Pia Valentin Lorentzen

    Intet mindre end fantastisk! 🙂

  84. Eva Christoffersen

    Hej Karen!

    Jeg kender dig ikke, men vi har en fælles bekendt, som gjorde opmærksom på din FANTASTISKE blog!!!

    Aldrig har jeg følt større samhørighed med en flok tegninger :-))

    Kanon godt lavet!

    Hilsen Eva Christoffersen

  85. OMG – mit liv i tændstikmænd… I love it!! Tak for at huske mig på, at jeg ikke er alene… *gggggg*
    Kh Maria

  86. hvor er det stort – den grumme virkelighed er jo hylemorsom!

  87. Hmmmmm……. Rigtig flot illustreret. Men for meget piveri…..

  88. Helt vildt sjovt. Elsker det med med edderkoppen + ørdibørdi

  89. TAK for et godt grin. Genialt. Jeg græd af grin alene her i min stue. Simpelthen det sjoveste jeg har set/læst længe. Skal lige siges at jeg er alene-mor til pige på 4 år, så det var simpelthen bare ramt lige på kornet eller sømmet…eller hvad man nu siger. Især den der med at man bare styrter rundt mens man tænker, kunne hun ikke snart lære SELV at gøre de der ting, man render rundt og servicere med. Især den der med edderkoppen. at først skal man tage den væk men bagefter er den sød!! Hold kæft, hvor jeg kender det! Jeg er hermed blevet fast læser… og skal de der tegninger ikke udgives i en bog eller hvad??

  90. Tusind tak for det. Max har lige givet mig lov til at flashe et billede af ham hvor han er iført min balkjole fra Les Lanciers. DU har min evige taknemmelighed. *bukker*

  91. Pingback: Ugemenu uge 12 | Madbanditten

  92. Hhahahahaa, hvor var det sjovt. Afsted ud på Facebook til deling, så andre kan blive lige så glade som jeg blev af at læse det 🙂

  93. Tak Maren for at dele:-) Hvor var det sjovt;:-)

  94. Jeg var flad af grin da jeg læste dit indlæg… Eller kiggede. Genialt og hylende morsomt. Og hvor beskriver det bare perfekt livet som mor og hustru kæreste person… Samt kvinde!

    Du kan hilse smukke allan og sige at han totalt worker den kjole… Med bare ben og det hele!

  95. Tak for skarpt input fra “den anden side” 🙂

  96. ´KÆFT det er godt….lige på kornet
    Verdensklasse !!

  97. Det her er soerensusemig alle tiders historie.
    Jeg sidder i min sofa i Los Angeles, og din blog var min foerste kontakt med omverden her til morgen. Tak skal du have.
    KHE

  98. Ulla Wernberg-Møller

    Fantastisk..Og jeg troede, jeg var den eneste der oplevede den totale kaotiske tilværelse med simuleret overskud til mine 3 børn, simuleret perfektionisme på arbejde og simuleret forståelse for ægtemands latterlige feriebehov :-)))
    (PS: hvordan får du tid til at lave blog? Det vil jeg gerne se en blog på 🙂

  99. Ha ha ha ha ha ha …. herligt, befriende, flot, simpelt, komplekst …. og ikke mindst billedet tilsidst. ha ha ha ha ha…… tak for grinet.

    Lone

  100. Faldt første gang over dette indlæg på twitter, men har nu været ‘her’ et par gange siden … Det er virkelig sjovt … årets tegneserie. Især fordi man ligesom fornemmer en pæn portion sandhed bag streger og ord:)

  101. Hahahahahahahahahahaha…SPOT ON!! 😀

  102. oh happy day that I found you

  103. Ulla Rosenmejer

    Ørdi børdi = mit nye yndlings udtryk!

  104. Pingback: Sex, børn & (ingen) Rock’n Roll | Fødselsforberedelse til en aktiv fødsel uden angst & med meget mindre smerte - hvis nogen overhovedet

  105. Hahahaha!! Fantastisk! Utak er Verdens løn ikke?

  106. Banan-smil – et stort bredt baban-smil…

  107. Pingback: Line Riiskjær Høi» Blogarkiv » Fanget af Maren

  108. Hydr hydr…

  109. Priceless!!!! 😀

Skriv en kommentar