Smartass vs fyldepen

Fancy pancy smartass reklamefolk med lommerne fulde af iPads (that would be mine nye kolleger) mobber mig med min gamle sorte støvede pc.

”Hvad, kan den der computer virkelig gå på nettet?”, siger de. Hmprf. Nogen synes endda det er så synd for mig, at jeg skal hakke løs på noget, der er så grimt, de spørger om de ikke skal opfordre chefen til at give mig en ny (jeg er her jo på freelancebasis trods min faste tilknytning, så jeg sørger selv for at have computer at skrive på).

De har også set det som et af deres ypperligste mål, at føre min (meget meget gamle) iPhone ind i dette årti og har opdateret den med alskens apps (applikationer, Maren, det betyder applikationer) og smarte lyde. Ved ikke helt hvad jeg synes.

Har som modangreb anskaffet mig en meget stor sort notesbog med tykke sider og upraktisk format – og en fyldepen … så kan de fandme bare komme an!

13 responses to “Smartass vs fyldepen

  1. Tror også du skal bruge en fjerpen i din kamp! Og et lille fint blækhus.

  2. Måske en gammel skrivemaskine, sådan én der larmer helt vildt når man vitterligt er nødt til at trampe på tasterne 😉

  3. ha ha det er så meget mig du også beskriver der 🙂 ahh gode gamle packard bell, der larmer og ikke rigtigt kan finde ud af at starte op på under 5 min.
    Bare giv dem lidt modstand..

  4. Jeg kan da byde ind med en lille karrygul rejseskrivemaskine, hvis du er i nød 😉
    UDEN slet, så man skal være varsom når man skriver. Men man overflødiggører både net, printer og pc……
    Og blyanter til den lille sorte kan du jo hente gratis i IKEA.

  5. Oh yeah, reklamefolket går meget op i ikke at gå ned på udstyret. Hvilket typisk betyder, at man MÅ have det seneste nye isenkram på markedet og helt klart alt fra Apple-butikken. Godt du ikke bare hopper med på bølgen, men giver dem kamp til stregen:-)

  6. Jærh! Sådan skal det sgu være, Maren. Ikke ligge under for branchens helt uforståeligt næsegrus tilbedelse af æblet og alle dets gerninger og al dets væsen.

  7. En notesbog er ikke at kimse af! Fuld af noter og overstregninger og og kruseduller. Det eneste er, at man skal kunne finde en fyldepen…men du binder den måske fast?

  8. skøn og sjov blog – jeg bliver fan fra nu af.
    Vh Louise

  9. Notesbog? Moleskine? – Eller svømmer du også mod strømmen i den kreative fællespøl, når det gælder lavteknologisk udstyr?
    Kan bare ikke lade være med at spørge. Ved ikke engang hvorfor.

  10. Tænker, at notesbog vel egentlig også er et tilbageskridt fra dine tidligere noter på post its. Men smart, fordi den måske alligevel ikke bliver helt så let væk. Og så kan du jo disse dine smart ass-kollegaer med, at man altså er langt mere kreativ, når man tegner og skriver i hånden – der er lissom noget over det, man ikke kan erstatte med hverken pc eller mac. Jeg tror klart, du har fat i den lange ende der.

  11. @Undre-Anne: Næ, har bare købt en stor sort én i den lokale kontorbiks. Jeg fatter åbenbart INTET!

  12. ha ha ha ha ha ……………………. hvor trykker man [thumbs up]???

  13. Fabelagtigt! Jeg var på sådan en smartass pressetur med et iPhone-tjekket slæng …og hvad gjorde jeg? Tjekkede til sidste kun SMS’er NEDE i tasken, hvor fra min tryktelefon levede i det skjulte. Heldigvis siger min smarte ven fra reklamebranchen at der er SÅ meget statement i netop en tryktelefon, powerpoint brug og den slags.

Skriv en kommentar