Tak til Aalborg

Jeg kommer lige ræsende ind på bloggen med et lidt sent indlæg i dag. Er forholdsvis kvæstet efter en dag med så meget turbo på, det var lige før der gik ild i mig af ren friktion.

Startede dagen med som sædvanligt at smøre fire kilometer madpakker, ræsede ind på jobbet, hvor jeg fik flået gårsdagens tanker ud af hænderne, blev bombarderet med en ny briefing på et andet produkt, kort tid efter bedt om at lave en intern præsentation af et helt tredje produkt, jeg havde lavet en kampagne for i sidste uge – og susede så ud til lufthavnen for at tage et fly til Aalborg for at holde foredrag på biblioteket. Hele turen derud havde jeg et meget grædende barn i telefonen, der bare ikke kunne FORSTÅ hvordan jeg kunne være en så ond mor, der ikke kom hjem i dag. Jeg er jo helt alene mor, hulkede hun. A L E N E. Måtte til sidst bare lægge på, fordi jeg var sent på den. Men ikke senere end at jeg lige brugte tyve minutter på at rode rundt i den forkerte terminal (nogle gange fatter jeg virkelig ikke, hvordan jeg kunne bestå en studentereksamen). Løb til check inn – bare for at konstatere at mit fly var aflyst. Ja, der skal åbenbart altid være lidt drama omkring det at rejse med fly. Men inden jeg besvimede af at hyperventilering, fik jeg heldigvis presset min røv ind på et andet Aalborgfly – så efter at de havde kropvisiteret mig grundigt og taget min rensemælk (indvendinger som jamen den er økologisk hjalp ikke en kæft) fløj jeg over bæltet og spurtede ind på biblioteket.

Her blev jeg mødt af en hel flok glade mennesker, der både klappede og smilede da jeg var færdige med foredraget. Også selv om jeg speedsnakkede det første kvarter af stress, nervøsitet og fordi jeg havde drukket en cola i flyet for at peppe mig lidt op. Ja, jeg er billig i narkodrift – cola gør lidt det samme ved mig som speed gør for så mange andre.

Her ser du Annamette, der snakkede om sex – efter mig.

 

Lige da jeg tog billedet hørte jeg hende sige ”Slattent sexliv”.

Da jeg lidt efter satte mig ned, sagde hun ”blev sgu så sur på Thure, når han på kærlig vis prøvede at lægge op til sex, for det var jo ikke hans pik der var flækket, vel?”

Tak til alle jer der kom, det var en stor fornøjelse at holde foredrag for jer.

13 responses to “Tak til Aalborg

  1. og en stor fornøjelse at høre jeres foredrag 🙂

  2. Hej MAren
    Tak for et godt foredrag igår. Du kan læse anmeldelse på min blog:-)
    Jeg var en af de tre piger (ej vi er kvinder for faen) der bagefter kom og sagde Tak:0) (jeg er hende der ikke første gang fangede den med agurken:0) – gad vide hvordan faen jeg bestod studentereksamen?) Inspirerende – vi fik rørt lattermusklen, tak fordi du ikke bare foregiver at have styr på alt – men viser at du er nervøs:-)

  3. Det kan godt ske jeg ikke kom hen og sagde hej, men du har tilgengæld taget et billede af mig. Jeg sidder i den gule trøje midt i venstre side.
    Og forresten, jeg tror altså du er gået glip af noget meget vigtigt…Annemette snakkede ikke om sex, efter dig, hun snakkede om sex , efter fødsel, det er altså stor forskel.
    Tak for en fantastisk aften. Min anmeldelse er klar. Men den er ikke perfekt, jeg har jo også en roman der skal redigeres færdig så mine lyster må jeg lægge låg på.

  4. Takker også for et godt foredrag igår (også til Anna Mette) 🙂

  5. Tak tak og tak for et inspirerende foredrag og ikke mindst sætningerne:) Jeg har dymo’en liggende i skuffen…er lidt af en autistisk perfektionist 🙂
    Jeg havde også haft en laaaaaang torsdag, hvor det virkede, som om at alle forsøgte at forhindre positivitet! Så at slutte af med et godt grin og mange nik til de genkendelige scenarier, var lige det jeg havde brug for 🙂

  6. Ja, jeg erkender, at jeg er nybegynder i kommetarverdenen…så det blev lige en forkert website og mail, jeg satte på…nu skulle den være der 😉

  7. Seriøst – jeg griner stadig af det billede jeg fik på nethinden over hendes historie om det kompliment han gav hende. Hvordan et HOLD SGU DA KÆFT blev en spontan reaktion på at han virkelig komplimenterede hendes lækre røv :o)
    Og over det billede du smaskede op på storskærm lige efter det der “familien-alt-for-meget-overskud-og skide-pæne-allesammen-et” fra klummen…
    I er skide skide sjove og i komplimenterer hinanden godt. Sku I komme til Århus igen sidder jeg blandt publikum igen, det er helt sikkert. (men altså KUN hvis du stopper den der fedthaletrend NU NU NU – gæt hvem der har plagende 6 årig nemlig?)

  8. næh det var sjovt. En enormt fornøjelse at hører, jeg grinte virkeligt meget, selvom jeg følte mig som den yngste og udenfor målgruppen. Men det var sjovt, og hvilket sætninger.
    Enormt glad for at jeg tog afsted, fik rørt lattermusklerne og blev taget billede af dig. (Jep, det er mit røde hår bagerst).

  9. Efter sådan en omgang hvor vi fik lov til at komme helt ind bag ved billeder og idéer om, hvordan andre mon klarer det der med familien meget bedre end jeg selv gør, så sker der det, at jeg får lyst til at fortælle om alt det særdeles uperfekte og upædagogiske, der hver dag foregår hjemme hos mig! (Måske på tide at oprette egen uperfekt blog??!) Jeg elsker når vi deler alt det, vi er pinlige over og alt det, der viser at glasbilledet har en bagside (kan man overhovedet sige det?!). Anyways: af hjertet tak for en dejlig aften!

  10. Malene Kjær Jeppesen

    Og tusind tak for en inspirerende talk fra jer 🙂 Jeg er næsten klar til at gå ud og investere i en dymo, så jeg kan fylde mit uperfekte hjem med gode fraser og overlevelsesord.. Tænker her især på den frase, du har nede blandt rensegejlet til ansigtet – den tyvstjæler jeg lige!
    Som Louise Rams skriver – vi var tre damer på tur, og vi gik berigede og glade hjem – tak for det og kom snart igen.

  11. Ejjj altså – jeg vil oz høre jeres foredrag ! Det lyder mega.morsomt. Hvornår kommer I på Kolding – Vejen kanten ?

  12. Når nogen booker os 🙂

  13. Hej Maren.
    Jeg har også lyst til at få rørt lattermusklerne her i Odense. Du skriver i foregående kommentar, at I rykker når nogen booker jer. Har I en slags oplæg du kan sende, så man kan prøve at få nogen til at booke jer. Jeg tænker måske biblo som i dobbelt A, eller måske vores Kultermaskine der også afholder Babybrunch ( http://kulturmaskinen.com/Babybrunch.aspx ).
    Jeg vil i hvert fald gerne prøve at hjælpe med at få jer til Odense.
    Hvis det har interesse og er muligt må du gerne skrive til mig på kongemor@gmail.com
    Vh. Kongemor

Skriv en kommentar