LØB MED FUHRMANN OG UTHAUG

Annamette Fuhrmann og jeg skal være tynde. Gu skal vi så. Min AD’ers kommentar til mine længere tale om, at jeg altså vejede 10 kg mere end min normale vægt, som var den, jeg havde, før jeg fik sidste barn, var: Hvorfor er du egentlig så sikker på, at den vægt du havde før, var den rigtige, og ikke den du har nu? Det var så godt et argument, jeg ikke kunne komme igen på den, men derfor tænker jeg nu alligevel at give den et skud med min og Annamettes plan. Hun har beskrevet det så fint her.

Jeg kan fortælle, jeg tabte mig 600 gram i sidste uge. Og at jeg kan løbe 4,5 km helt uden at kaste op. Jeg har overhalet en pige med hue. Det er det første menneske jeg nogensinde har overhalet. Hun løb usandsynligt langsomt. Måske gik hun bare. I hvert fald er jeg godt tilfreds.

Den 19. juni skal Fuhrmann og jeg løbe ti km i Spartas løb. Og du skal være med. Jo, du skal så. I hvert fald kan du vinde løbebilletter her (eller hvad det nu hedder, jeg har hverken løbet et løb eller ti km før, så er ikke så stiv i jargonen). Jeg udlodder to, det samme gør Fuhrmann.

Er du mega sporty og spurter til højre og venstre skal du måske ikke satse på at følges med os. Er du til gengæld også for tung i røven og begynder at flakke med blikket ved tanken om at skulle løbe ti km – og så endda med vidner, er du den helt rigtige. Som bonusinfo kan jeg referere til et tidligere indlæg, hvor jeg fortalte om det eneste løb jeg nogensinde har meldt mig til (for et år siden), som jeg var for bagstiv til at deltage ej. Så frygt ej for benhård konkurrence.

Smid en kommentar, så trækker jeg lod om en uge.

36 responses to “LØB MED FUHRMANN OG UTHAUG

  1. I’m in. Jeg var ude og løbe i morges. Efter en alt for lang vinterpause. Og jeg trææænger til motivation (som om bikiniskrækscenariet ikke er nok…) og jeg følges gerne med jer!

  2. I’m in — skoven kalder,,, men jeg hører den ikke — måske mine ører trænger til lidt motivation?
    Så tag mig – tag mig:)
    Kh, Rikke – helt fra Sorø!

  3. Det kunne nu være fedt at have en grund til at komme ordentligt i gang med løbeskoene – men er nu ikke helt sikker på, at jeg er hurtig nok til at følges med jer :o)

  4. Hmmm… det lyder som om, at du vil få en chance mere for at overhale… i hvert fald hvis jeg skal deltage. Mon man kan træne sig op på blot halvanden måned? Det må prøves! 😉

    • Ja, og så lige en forklaring af hvorfor jeg kun har en og en halv måned til at træne, når løbet er i midten af juni. Jeg tager på laaaaaang ferie i overmorgen og bliver væk resten af april!

  5. Bonusinfo – der er gratis fællestræning for alle fra onsdag den 13. april står der på hjemmesiden – http://www.spartaskvindelob.dk

  6. Jeg er på! Også selv om jeg skal rejse helt fra jydelandet. Måske især derfor… Få mig væk herfra!!!

  7. ahr, kender følelsen (dem allesammen) alt for godt. Men i går på løbeturen (eller noget der ligner løb) fandt jeg den ultimative intervaltræning: Hjemis-bilen.

  8. Det lyder som noget for Dræbersneglen fra Halmtorvet. Sidste år havde jeg ambitioner om at indsamle løbetrøjer fra alle kvindeløbene, så jeg kunne gå rundt og stråle af blær, så jeg tilmeldte mig i dyre domme alle de løb jeg kunne finde. Det blev kun til 1 gennemført løb, og dér fik man ingen t-shirt, for det var noget velgørenhedspåfund, hvor det eneste man fik var en kildevand med blåbærsmag. Men i år skal det være! I 2011 skal jeg ses i diverse løbetrøjer med påtrykt bevis for min dåd, og jeg vil gerne følges med jer to tossede brushoveder. (og tænk, man får faktisk både t-shirt OG strømper – yay!)

  9. Jeg har stadig til gode at løbe et 10 km løb, men man skal jo udfodre sig selv – eller noget… Jeg overlader det til skæbnen og smider et lod i skålen!

  10. Hvis du er begyndt at løbe Maren, så gør jeg det også. Men de der billeter, dem behøver jeg vist ikke …
    Har en gang, absolut ved et uheld, løbet halvanden time i en skov i Småland fordi jeg drejede lidt forkert (-;

  11. Jeg vil gerne løbe med, det er godt at have et mål at løbe imod.

  12. Ja, Christina og jeg skal også løbe q-løb. Vi er begyndt med Alt for Damers løbeprogram – hvilket betyder at vi skal træne interval løb i 12 uger og starter med 1-minuts intervaller. Fin og nem start tænkte vi kæphøjt, uden overhovedet at overveje hvor lang tid 1 minut egentlig varer når man har siddet på sin flade kontor-røv i årevis. Vi var døden nær – lungerne brændte, muskler krampede, sveden løb… Nu løber vi 3 minutters intervaller og vi er stadig ved at dø – Men vores mænd har hånet os så meget at vi nu bliver nødt til at blive stædige og gennemføre (selvom vi hellere ville drikke kaffe og snakke om naboerne….) Vi snakker meget om hvor stor pris og ære vi fortjener når vi har gennemført dette…..og hvor meget vores mænd skal bøje sig i støvet….vi planlægger også en lille æresrunde rundt i landsbyen.

  13. Julie Laursen

    Jeg vil også med! Vejer også liiidt for meget (og har ikke engang født, så det er ikke en forklaring) men jeg ville virkelig nyde at give den gas med jer!

  14. Jeg skal med allerede. Fællesløb skal slet, slet ikke undervurderes.
    Vi ses til 10 km i Københavns gader.

  15. Jeg har ikke prøvet at løbe 10 km siden skolernes motionsdag i Folkeskolen, og der gik jeg vist… Så vælg mig!!!

  16. Jeg er helt klart med! Kan vist godt mærke på min krop, at jeg ikke har løbet siden en gang i november. Nåede lige at forbedre min 10 kilometers tid, og så gled jeg på isen en dag da jeg var ude og cykle og forstuvede mit håndled! Syntes ikke rigtig jeg kunne magte at skulle løbe med en arm i slynge. Det ville nok også have set rimelig sjovt ud. Så da jeg ville til at starte igen blev det igen udskudt på ubestemt tid, da jeg faldt ned af en trappe og forstuvedet mit venstre fodled (JA! Jeg har hybermobile led!) og fik så på krykker i 3 uger. Det var i januar og det sådan set fint nok indtil lørdag den 26. marts – JA! Nu humper tossen her rundt på krykker igen! 😉 Jeg lavede præcis samme nummer, som i januar – bortset fra at stedet var to forskellige steder! Men en er nu sikkert! Jeg går ALDRIG på Jensens Bøfhus mere! 😉

    Nå, det blev en lang snak igen (man er vel kvinde?!) . Jeg begynder stille og roligt op på løbeturene igen om en lille uges tid. Og så er målet at man skal være klar til sommerens mange løb rundt om i landet.

  17. JA. Stik mig en billet, så jeg også kan blive tynd.

  18. Jeg håber faktisk ikke rigtig at jeg vinder, for jeg kan ikke helt overskue at skulle løbe så langt (hvilket så gør det endnu mere underligt at jeg har lovet at løbe halvmarathon med mine yngre og barnløse kolleger til august). Til gengæld har jeg et lille og lidt underligt tip, hvis man er blevet tyk af blandt andet at spise slik og kager. Hypnose… Jeg ved det lyder underligt, men jeg tænkte at hvis det virker i forhold til rygning, så virker det vel også på andre ting – og nu har jeg pludselig slet ikke lyst til slik og kan lade det stå, selvom det er placeret lige for snuden af mig til et møde klokken 15 – som enhver jo ved ellers er umuligt, fordi man ikke har mere energi og faktisk heller ikke gider høre på folk længere. Og det bedste er, at man ikke engang behøver bevæge sig ned til hypnotisøren. Man kan downloade det og høre det hjemme i sin egen stue – det kræver dog, at man og børn forlader matriklen, for man skal have rimelig ro for ikke at blive “vækket” midt i det hele, og så virker det jo ikke.
    Lang kommentar – beklager, men jeg er altså ret begejstret og føler mig mega sej fordi jeg kan sige nej (også selv om det er fordi en fremmed mand har manipuleret min hjerne til at tro, at slik smager skidt).

    • Iben – Du må da fluks lægge et link til hypnotisøren. Har 10+ kg på sidebenene efter 5 år i et slikfirma og trænger desperat til at omprogramere min hjerne til at slik smager skidt. Kombineret med træning 3 gange om ugen, så må det da give et godt resultat. Hilsen hende der ikke sgade nej tak til flødeboller kl. 15 i eftermiddags!

  19. Jeg vil virkelig gerne være fri for at få et lod i tombolaen eller hvordan du nu vælger at finde vinderen, for jeg roder rundt med noget diskusprolaps og det udelukker lidt løb og evnen til at trække maven ind (Og minus og minus giver IKKE plus i den sammenhæng vil jeg bare sige…)

    Nåmen, jeg skriver faktisk fordi jeg ville spørge: Havde du det bedre med/i din krop, da du vejede 10 kg mindre? For så er det vel svaret på AD’erens spørgsmål… Og så giver jeg den lige som træls lykke-coach: Hvis du var lige så utilfreds før om nu, så kan det jo være at manden (kvinden?) har ret.

    Løb vel. Også gerne lidt for mig 🙂

    Kærlig hilsen
    Sofie

  20. Uha tør man melde sig på banen. Jeg har nemlig helt hemmeligt besluttet mig for, at starte med at løbe i morgen. Skal købe løbesko og har lige for 2 minutter siden printet et løbeprogram ud fra nettet. Jeg har ALDRIG løbet før… tænker det ender med blodsmag i munden, hovedpine og gasblå kulør i ansigtet i morgen efter første tur. Men mere motivation, kan vel ikke skade?

  21. Jeg holdt op med at løbe, da jeg kedede mig vildt over at se på de samme huse, når jeg luntede forbi. Selskabet her lokker nu ellers. Alligevel vil jeg fortsætte med cyklingen og anbefale alle kvinder med humor (der er vel et par stykker her) og en gammel havelåge, evt. en cykel at deltage i årets Tour de Femme.
    De mænd, som er der, pumper vores cykel, lapper vores huller (i cykelslangen), opmuntrer, kommer med vand (de hedder vandkaniner og havde sidste år en fræk lille bunnyhale bag på deres stramme cykelshorts, så vi ku se at vandhjælpen var nær) – ikke at forglemme det gule bananpindsvin, som havde bananer på ryggen, så vi lige kunne hapse en, når han drønede forbi… Det var skægt og plads til alle – også de langsomme. Det ville være vildt skæg at møde nogen af jer til dette løb.
    Se evt. over-vandkaninens facebookside: http://www.facebook.com/#!/vandkaninen
    (der er også links til Brysternes Bevarelse og Tour de Femmes hjemmeside)

  22. … det ville vel være en gulerod at vinde sådan en billet… for jeg trænger godt nok også til at smide de der kilo! Og det er godt nok svært at komme ud, når nu sofaen er så blød, kaffen så varm og avisen så spændende….

  23. Count me in!

  24. Kan IKKE forstå du vejer 10 kg for meget. Kørte dig lige igennem en gang google billedsøgning – hvis du vejer 10 kg for meget må jeg veje 30 kg for meget…. Vælg mig – så skal jeg bevise det 🙂

  25. – yea yea jeg er med puste stønne…!!

  26. Løb for 8-10 år siden 5 km (uden pauser eller særlig meget gåen) i DHL stafetten og var så meget ved at dø under stafet og ugerne efter, at jeg hvert år siden har tænkt om DHL stafetløberne “GODT det ikke er mig!”

    Jeg har aldrig nogen sinde været tæt på at løbe 10 km men skal også være tynd og er derfor også begyndt at løbe. Bliver lidt angst ved tanken om at løbe 10 km (på samme dag!) men hvis det skal blive til noget, må det hellere være noget med nogle andre

  27. Det må være mit startskud, nu må jeg finde løbeskoene frem.

  28. En hyggeaften med veninderne og de evige snakke omkring nedsunket underliv, bryster og numser der hænger, børn der skriger, mænd….og hvad fanden gik der galt – vi var jo ret chikke i vores ”unge” dage, gik jeg hjem og lavede første fejl, tog tøjet af foran spejlet og fik et godt kig på min ellers rimelig slanke krop. Den hang…alt hang, en ting var brysterne, men tænkte at det går nok så længe de er lige lange, men det værste var næsten den løse hud over knæene, lår og ikke mindst numsen. Min mand trøstede mig med jeg var lækker, jeg skulle jo også tænke på jeg havde født 3 børn -WHAT, hvad fanden er det for en måleskala??
    Dagen efter købte jeg lækkert løbe tøj, puls ur, sko etc. (vidste jeg slet ikke ville komme i gang hvis jeg ikke havde udstyret) Jeg løb i 3 mdr. i bidende frost, nogle gange tudende indtil jeg en dag fik øjende op for jeg faktisk nød mine ture. Det holdte 3 mdr. og på trods af den synlige forbedring, både på krop og sind ligger jeg nu igen på sofaen og spiser marabou mens jeg overvejer om jeg skal løbe en tur…ved endelig godt det ikke bliver til noget, og den ½ maraton jeg havde som nytårsforsæt synes endnu længere ud i fremtiden hvis ikke umulig.
    Så fra den ene husmor til den anden håber jeg du vælger mig, så jeg igen kan få bugt med mine slappe knæ og ikke mindst få vist mit nye løbe tøj frem 🙂

  29. Uhhhhhh – Der trådte du lige på min motions-ligtorn….. Ufff – Den dårlige samvittighed blusser op…. og det samme gør de store ( for store ) røde kinder og tankerne om de nye’ish løbesko i bunden af skabet og løbetøjet er er lagt ( med vilje ?!! Nejjjj!! ) øverst på skabet – i næste-uden-for-rækkevidde…..

    Godt så – Jeg er med ( fik lige en smule kvalme der….)
    Eva

  30. Jeg har lige fået min faste løbemakker hjem fra det mørke Jylland, så dette må da være anledningen til at vi rykker op til 10k

  31. Ja! Også mig! Jeg har en alt for stor røv – i hvert fald noget større end før barnet(ligesom bryster og mave også så så meget anderledes ud i de gode gamle dage!).

    Jeg vil gerne med!! 🙂

  32. Pernille Udesen

    Graviditeten har sat sig sine spor. Jeg vil med!!

  33. Tung i røven? Det må lige være mig. Skal helt sikkert i gang med at løbe igen og glæder mig allerede til den dér følelse, hvor man har lyst til at kaste op og dø…..

  34. 10?? Altså TI kilomenter?!

    Kunne vi ikke starte med noget mere menneskeligt ala 5 km…..?

Skriv en kommentar