Næ, se en fin taske

Okay, hvem af jer hundehoveder går ned og køber denne taske til mig?

Den ville klæde mig ualmindelig godt. Også min cykel. Den er nemlig hvid på den der cremede måde, og kunne virkelig godt klare at blive peppet lidt op med sådan en orangerød sag foran på det lille lad. Allan kunne også godt se det. Altså at tasken ville passe godt til mig og cyklen. Han rynkede dog også på panden af prisen.

2700 kr.

Damn. Muligvis er den et eller andet mærke. Wouldn’t know selv om jeg fik tæv med navnet. Men fin er den. Og synes det er voldsomt dyrt for en taske. Det er jo bare en taske. Som jeg slæber alt muligt tungt rundt i, der altid ender med at slide hul i foret og så i bunden og så drysser der småting fra 2008 ud af den.

Den der melder sig først til at købe den til mig, kan finde den nede i den der butik, jeg allerede har glemt navnet på. Men den ligger lige om hjørnet fra hvor jeg arbejder. Sådan næsten på et hjørne. Okay, måske bare midt på en vej. De havde også kurve og tøj. Man kunne drikke juice fra Joe and the Juice i den ene ende (oh yes, food I know). Måske hed butikken med N? Kom nu, du finder den sagtens!

Om dette er ved at blive en modeblog, sådan som jeg klistrer den til med billeder af solbriller og tasker? Næ, men der er jo nogen, der har tabt 5 kg af det rædsomme løb og al den rædsomme løben op til rædsomløbet, og så bliver man jo nødt til at købe nyt tøj. Især fordi den samme nogen har fået en pose penge tilbage i skat. Og den slags skal man jo skynde sig at bruge, før der kommer en disclaimer på pengene.

Noget der i øvrigt for altid vil diskvalificere mig som modefisse er, at jeg har en sort plet i hjernen, der hvor navne på smarte mærker skulle hænge fast. Det er i øvrigt samme sted som navne på butikker lagrer sig.

PS. Den pedante læser, der stiller spørgsmålet: Hvorfor skal man have ny taske og solbriller bare fordi røven er blevet mindre? – kan godt spare sig. Det er ikke et interessant spørgsmål!

31 responses to “Næ, se en fin taske

  1. Ja, jeg ville jo bruge undskyldningen, at jeg jo lige har sparet en masse penge ved IKKE at købe de dyre solbriller (men bare neglet nogle andres), og så kan man jo bruge de penge, der var tiltænkt solbriller, på tasken + den pris, man synes en taske kan/må/bør koste – og så er det jo pludselig slet ikke dyrt!! Faktisk burde Allan købe den til dig nu!

  2. Jeg ville gerne sende dig et billede af en alternativ taske, men kan ikke vedhæfte her – kan jeg sende til en mail eller?

  3. Maria i London

    Ih, den ville ogsaa vaere paen paa mig. Det ser ud til, at der staar Decadent paa tasken (men jeg har ikke mine briller paa!) Jeg bor i UK og synes altid at kroner ser saa dyrt ud paa grund af alle nullerne, saa goer som mig og omregn det til £…bob bob… £240, se det er jo slet ikke saa slemt, naar det kun er et tre-cifret tal ;o)

  4. @Lene: HAHAHAHA
    @Nanna: Ja, maren@marenuthaug.dk
    @Maria: 240 pund er jo BILLIGT!

  5. Det er en taske, som du ikke kan slide hul i foret på og som der ikke drysser ting ud af. Med lidt snilde kan den tage en Macbook 15 tommer og min grå udgave har holdt upåklageligt siden 2008!
    Min mand købte den til mig, fordi han var træt af at se mig med en mindre taske + plastikpose til madpakken.

  6. @Liselotte – fantastisk mand – hvor kan man købe sådan en der godt kan se det praktiske/nødvendige i en lækker og dyr taske?

    Og Maren – den er toplækker – Orange det er det de unge vil ha’ sådan er det!

  7. Køb den!!! KØØØB DEN!!! Jeg lover dig at du bliver lykkeligere.

  8. Den er fra Decadent, kan købes i Magasin og du har så meget fortjent den!

  9. Ja, jeg ved ikke rigtigt…. fed taske! Men hold da op, hvor kan du drikke meget rødvin for 2700 kroner – hvis du altså ikke er sådan een, der kun drikker årgangsvine. Det tror jeg ikke, at du er! Hvis jeg tager fejl, skal du klart købe tasken frem for én flaske dyr vin. Ellers har Nettoposen jo også en ret kæk farve… og der kan være meget vin i, hvis du flotter dig og køber en af de store.

  10. Kunne Allan måske visualiseres en en kite i stedet og tænke at det er en slags sportsudstyr til bycykling? Virker prisen så ikke straks rimelig? og en anden fordel – hvis der er tilstrækkeligt mange dåser kattemad i tasken vil du ikke kunne løfte armen og lave fuckfinger af ham når du træder ind ad døren martyragtigtræt af at have både hentet børn og handlet som man kan med en taske med skrårem?
    Og sidste trumf – vil han måske ligefrem sige at han ikke kan lide store værdifulde tasker?!
    Men øhm er den ikke lidt kedelig den dersens taske – altså nok orange men lige forudsigelig nok for en dame i 30’erne på Frederiksberg ?!

  11. jeg synes de her tasker er ret fede på den uhøjtidelige måde men muligvis ikke mere sprælske http://allycapellino.co.uk/mummy-bag-aw10.html og denne http://allycapellino.co.uk/13-holdall.html

    her er nogle mere flippede muligheder http://www.irregularchoice.com/shop/womens/product/3265/pom-pom-chick-laptop-bag.html?offset=35

  12. @ Larsen – eller for en i 40’erne på Frederiksberg. Maren, lad være, den er åbenbart en kliche;-)

    @ Mette – jeg har haft ham i 25 år, så hans kloner er nok udsolgt efterhånden.

  13. Er det i Norr du har set den? Den er meget fin! Arbejder selv lige i nærheden og kigger altid liige ind for at se, hvad der er af nye spændende ting, jeg ikke har råd til 🙂

  14. @Liselotte: Nogen skal jo holde klicheen om sin egen type i live. Sjovt med den pose. Jeg bliver også stadig drillet af Allan fordi jeg engang insisterede på at gå rundt med en Kølemøller-pose.

    @Louise: Oh, det kunne godt være Norr. Det er jo med N og alt muligt.

  15. @Larsen: Fine nok tasker der (måske minus den med hønen), men kan nu alligevel stadig bedre lide den røde. Min cykel kræver decideret jeg køber den.

  16. Nu har jeg tænkt over det her i nogle timer. Og jeg ved godt, at det er udansk og overhovedet ikke det, som Maren fiskede efter men:
    Jeg smider gerne en hund i puljen, så Maren kan få den taske. Som tusind tak for mange underholdende timer. Det manglede faktisk bare tænker jeg… Jeg står også gerne for indsamling og køb, hvis det er…

    Mange hilsener
    Sofie FH

  17. Jeg kom lige i tanke om, at Alt for Damerne viste den i beige for nogle uger siden – den blev vist som den rette taske for den 60-årige i sådan en “find din alder find din stil ting”.

    Positivt set vokser du ikke fra den:-)

  18. @Liselotte: HAHA, I knew it, jeg er en gammel kone pakket ind i en otteogtrediveårigs krop.

    @SOFIE FH: Det er muligvis den sødeste kommentar jeg nogensinde har fået. Nogle gange gad man faktisk godt, at alle læserne bare gav en krone om måneden. Så ville jeg så fint kunne gå ned og købe tasken jo 🙂

  19. Du kan sgu da sy en selv. Ud af noget hyndebetræk.
    Sådan. Bare send de resterende 2500 til mig.

  20. Køøøøøøb den, køøøøøøøb den. Du kan evt sælge et barn, for
    at få råd? Eller leje dem ud som billig arbejdskraft, til folk der skal have lagt fliser og slået græs.

    Den er ret fed. Og jeg går seriøst ikke op i tasker. Men den der gad jeg også godt eje.
    Er enig i den ville klæde cykel. Og så vil du have hele tre flotte tasker;-)

  21. Fed taske!!

    I øvrigt – selv om du har opdateret din “siden sidst” med info om at dit fodtrin hedder et dørtrin, så vil jeg da gerne lige tilføje ordet DØRTRÆ eller BUNDSTYKKE som er de betegnelser håndværkerne forhandler dem under ;))
    Bare lige for at være skide-klog-på-den-pisse-irriterende-måde 😉 haha
    hilsen en håndværkeruddannet maler, der er gift med en tømrer! ;))

  22. Jeg har lige støttet dig! Sq. Har rent faktisk købt din bog “Når vi bliver trætte af vores tissemænd, kan vi jo bare få en ny”. Nu har jeg både den med præmenstruel og røven der ser stor ud og den med tissemanden.. Så kom ikke lige her 😉

  23. Jeg elsker den også! Og den kunne også godt klæde mig og min cykel jo! Den er fra Decadent og man kan få den i Magasin. Køb den for satan, og så pyt med det dersens mad og husleje.. Det kan man jo ikke blære sig med, når man cykler rundt vel?

  24. Charlotte bøll larsen

    Prøv http://www.superlove.dk. de har udsalg nu. . Indkøbte selv en konservativ lysebrun en af slagsen. Mente bestemt at den ku bruges til pusletaske og siden livsvigtigt tilbehør til karrieren. . Købte ved samme lejlighed et 5 personers familietelt og mente derved at jeg havde skabt balance i det store kosmiske forbrugsregnskab:)

  25. 2.700 kr er da billigt. Især når man tænker på, at hvis det havde været en Hermes så kunne du nok ikke få den for under 30.000 kr

  26. Jeg giver et bidrag hvis du genbidrager (…) til min Mulberry Bayswater opsparing… Min er dyrere så du skal give mere 🙂
    Barselsdagpenge er IKKE den optimale baggrund for en opsparing til en svinedyr taske.

  27. køb køb køb, en lækker taske er enhver kvindes ret.

  28. Jeg kan sige det sårn her: Har 2 decadent tasker og en pung, men mine solbriller er fra Tiger!! Køøøbbbbbbbbbbb…solbriller sætter man sig jo alligevel bare på!!

  29. Altså Maren, jeg køber GLADELIGT den taske til dig….

    Hvis du så vil give mig en sød labrador hundehvalp? 😦

  30. Whats up med labrador-hundehvalpe i dag? Mynte har heller ikke talt om andet end at skulle have en labrador i dag. Jeg vil dog overveje dit tilbud:)

Skriv en kommentar