HVEM VI LØBE MED FUHRMANN OG MIG?

Anna, der vandt den hæslige præmie: At løbe 10 km sammen med Fuhrmann og mig til Spartas løb i juni, har meldt fra. Hun har fået billetter et andet sted fra (Yeah right). Så jeg mangler en ny kandidat.

Hvem har lyst?

Det er den 19. juni, distancen er 10 km. Man skal være kvinde (må jeg hellere sige efter jeg er begyndt at få mandlige læsere). Alternativt kan man lave en meget tæt barbering og gemme pikken mellem benene. Så løber man vel også som en tøs. Altså som mig. Desuden skal man helst være i dårlig form for at løbe med os. Og bagefter skal vi æde fyrre snickers hver. Og drikke øl. Og bagtale alle de andre på bloggen.

Hvis du tænker du ikke kan følge med, så tænker du forkert. Jeg har aldrig før i mit liv løbet længere end 6 km. Dem løb jeg i dag. It was NO FUN! Jeg har trænet ihærdigt i to måneder for at komme op på seks km – og jeg er ikke et øjeblik blevet ramt af, den der følelse alle løbere snakker om, hvor det bare bliver sååå fedt og de kan blive ved for evigt. Jeg hader hver sekund. Jeg gør det kun fordi jeg er for fed. Og fordi jeg har skrevet på min blog, jeg skal løbe ti km til juni. Og for ikke at tabe ansigt over for Fuhrmann i slankepagten.

Smid et argument, en kommentar. Så beslutter jeg egenrådigt, hvem der er så heldig. (Nej, jeg forventer ikke kommentarstorm).

31 responses to “HVEM VI LØBE MED FUHRMANN OG MIG?

  1. Aj, hvor ærgerligt, jeg tror bestemt, at jeg skal sortere sokker den dag. Eller vaske hår. Eller pille nullerdimser af gamle sweatre. Er i så ringe form ,at det virker uoverkommeligt at løbe 6 meter . Men rigtig god fornøjelse – især afterparty-delen lyder fantastisk!

  2. Det bør klart være mig. Jeg er nemlig sindssyg nok til at have tilmeldt mig en marathon til september fordi det jo klart vil motivere mig til at tabe graviditetsflæsket. Det længste jeg har løbet var Eremitageløbet for 8 år siden og her er løb nok at stramme det for ret beset gik jeg mindst halvdelen af tiden. Til gengæld humpede jeg en hel uge efter.
    Dó I win?

  3. Tag mig, tag mig! Jeg kan løbe hele 3 km, men bliver her i påsken nødt til at sætte distancen op til 5 km. Så passer det nemlig med, at jeg efter de 4,5 kommer forbi iskiosken, så jeg kan lunte de sidste 500 meter tilbage til sommerhuset med en magnum i kæften. 10 km og 40 snickers lyder som en ret god fortsættelse på mit løbe/æde-program.

  4. Øhhhh, jeg vil da gerne med, men der er sandsynlighed for, at jeg kaste op undervejs. Helt sikkert er det, at jeg får sidestik. Jeg har forsøgt at løbe en del her på det sidste, men det gør mig ingenlunde til en atlet. Faktisk hersker der lidt mystik på området, for jeg havde hørt, at det ville blive nemmere fra gang til gang, men jeg oplever kun, at mine ben føles som bundgarnspæle. Jeg har kun et motiv til at løbe, nemlig at kunne spise noget mere. Pt går regnestykket ikke helt op. Jeg tænker, at 10 km kunne give mig lidt buffer. Egentlig ville jeg nok se mest frem til at kunne indtage en røvfuld sneakers og øl.

  5. Jamen så er det vel nu, jeg siger, at jeg er frisk (-agtig) til at melde mig? Jeg har endnu ikke løbet hverken 6 eller 10 km siden jeg var 14 år, hvilket så er 21 år siden, men jeg har mentaltrænet til løbet i månedsvis nu, så jeg er næsten der, hvor jeg også får snørret løbeskoene og faktisk kommer af sted! På plussiden elsker jeg kaffe og snickers, slæber rundt på 10 overflødige kilo, som jeg VIL tabe nu – og så lover jeg, at jeg aldrig kunne drømme om at springe fra!

  6. Åhhh sidst jeg kastede mig ud i det der løbe-noget, fik jeg pådraget mig en hælspore. Og jeg er ret sikker på, at den speciallæge, jeg konsulterede, sagde, at den ville forfølge mig resten af livet, så ikke mere løberi til mig. Oplevede alligevel heller aldrig den der “jeg-har-vinger-følelse” trods 2 genenmførte kvindeløb og ihærdig træning! Må til gengæld cykle (kan man så komme med alligevel?) Kunne jo være vandbærer iført lækkert matchende team-outfit m. div. lommer til alle de energibarer, chokobarer, saftevandsdunke m.m.m., som I (vi) får brug for under turen … Og er ret sikker på, at jeg har en megafon, så jeg kan brøle passende opmuntrende slagord og -sange for at opildne jer 🙂

  7. Jeg er ny læser her og har med stor interesse fuldt med i jeres projekt. Jeg synes blot at jeg vil give mit besyv med her – jeg vil ikke være med! Har en gang deltaget i Alt for Damernes løb – og mit held var, at der var så mange ved ankomstposterne, at tidstagningsdimsen gik i stykker og på diplomerne kom jeg ind samtidig med min daværende chef, der havde slået egen rekord og var tidligere mester i et eller andet fint løb… den triumf kan ALDRIG overgås 😀
    Tak for en yderst underholdende blog – og jeg vil glæde mig til at se billederne fra løbet så jeg kan nyde alle de smukke outfits der tilsyneladende vil blive flashed den dag 😉
    Jette

  8. Jeg er skidegod til det der løb.
    Der er ikke grænser for, hvor lækkert det ser ud, når jeg kommer springende
    Jeg har aldrig oplevet at blive rød i hovedet, og sved kender jeg ikke til…

  9. Jeg melder mig fluks på listen. Har påbegyndt slankekur i går sammen med min veninde og har brug for moralsk support på den front også.(Jeg skal nemlig tabe 10 kg og hun 2.) Og så har jeg lige forstuvet anklen, så jeg ikke kan løbe ordentligt (sorry!) i nogen tid. 10 km løb i juni forekommer lidt skudt over målet lige nu, men så kan man jo lunte. Lyder lidt som jeres ambitionsniveau? KH Mette

  10. Det er da bare så mega-snyd, at man(d) skal være kvinde, når nu der indgår krav som: ‘dårlig form’, ‘øl’, ‘voldspisning af snickers’ og ‘svinen alle de andre til’ … det er jo stort set de samme kriterier, der weekend efter weekend sender horder af mandslinge til fodbold rundt om i landet;)

    God tur, når dagen kommer:)

  11. Charlotte Smerup

    Jeg er stadig hooked. Blev lidt skuffet over at jeg ikke vandt, må jeg indrømme. Især nu hvor jeg har set, hvilken dragt Annamette har tænkt sig at stille i! Kan ikke forestille mig “pace-ballon” at løbe efter faktisk. Det bliver en gåtur i parken 🙂

  12. Altså hvis du kan løbe 6 km, så synes jeg faktisk ikke du er i dårlig form. Så nu tør jeg ikke melde mig til! :p

  13. Arj, hvor er det altså ærgerligt. Men er på Bornholm den dag. Ellers ville jeg helt sikkert have meldt mig. Det lover jeg. Altså – amager halshug jorden rundt på 80 dage og hoved ned i skraldespanden (som min datter siger)….

  14. Suzanne Brandstrup

    Jeg trænger til at smide de sidste graviditets kilo, og vil gerne have et mål med min løbetræning, så jeg er frisk på 10 km 🙂

    Iøvrigt, tak for en fantastisk blog!

  15. Jeg gør det! Jeg melder mig i konkurrencen! Så længe du lover, at I ikke griner af mig, mens jeg tomatrød i hovedet er ved at kaste mine egne lunger op af bar forpustelse. Det længste jeg har løbet indtil videre er godt nok 5,5 km, og det er lidt tid siden (… 2 år), men altså… Alting har vel en første gang, ikke?

    Shit hvor det her ikke passer til mit gravhunde-image…

  16. Mine børns halvsøster råbte “Hold kæft din fede ko” efter mig igår. Jeg vil gerne med. Hilsen Fede.

  17. Hvis du vælger mig, så kommer du med garanti ikke sidst i mål.

  18. Altså. Jeg har det modsatte problem, hvor jeg blir helt afpillet, når jeg ikke dyrker motion. Jeg er heller ikke vild med Sneakers (altså chokoladen). Til gengæld har jeg løbet tre km i dag med en ny løbeteknik hvor man næsten ikke skal løfte fødderne, men bare læne sig forover indtil man er ved at falde. Faldt jeg? Ja. Men fik ikke ondt i knæene som jeg plejer, når jeg løber normalt (åbenbart helt i retro med høje knæløft a’la Kaptajn Jespersen). Nå, men jeg vil også gerne være med – hvis jeg får lært at løbe uden at stå på næsen.

  19. Ta mig (-:

    Overvejede at melde mig sidst, men var lidt kylling. Skal løbe 5 km d. 9. maj og løbetræningen er ikke rigtig kommet igang endnu, så det ville da være fantastisk at øge ruten 100% lidt over en måned efter. Har kun prøvet 5 km før, aldrig 10 km, men en gang skal det vel prøves, eller…

  20. Kan ikke komme i tanke om ret meget, der lyder mere forfærdelig end at skulle løbe 10 km! Er selv gået i gang med løbetræningen – og efter et par uger kan jeg nu lunte i to minutter og gå i to minutter. Og max 8 gange… Alene tanken om at jeg nogensinde kommer til at løbe 10 km (vil faktisk være tilfreds med at kunne lunte) er lige så sandsynligt som et plus på kontoen efter den 4. Hvilket vil sige – never gonna happend. Held og lykke med projektet!

  21. Runners’ high er complete bullshit. Det er jeg overbevist om. Jeg melder mig i konkurrencen, fordi jeg godt kan lide tortur (og fordi jeg synes, at det er for slapt, at jeg i en alder af 27 faktisk aldrig har løbet mere end… maks 2 kilometer. Med gåpauser. Og det er muligt, at jeg her pynter på sandheden. Jeg løber mest for at komme hjem igen).

    Dog synes jeg, at Marianne, hvis barns halvsøster råbte “fede ko” efter hende, bør vinde.

  22. I 2009 ville jeg løbe Eremitage, og fik på dén konto et par rigtig fede løbesko ganske billigt. Men det blev sgu ikke rigtig til noget. Så meldte jeg mig til Broløbet sidste år, Men kom til at drikke øl nede i parken samme dag. Så det blev ligesom heller ikke til noget. Og de fede løbesko står bare og siger fuck dig ude i gangen… Kan på stående fod nok løbe 3-4 km. Men jeg er optimist, så om jeg så skal kaste op hele vejen, stiller jeg gerne op iført pink tricot og pat-tørklæde og løber de der skide 10 km! Og drikker også gerne bajere bagefter.

  23. “Ih, skal du ud og løbe? Det er flere år siden, det var en god ide, skal jeg ikke løbe med?”
    Det er nu netop et døgn siden vi løb rundt om søen, det lyder ret flot men den er altså ikke særlig stor … P**, hvor gør det ondt alle steder. Jeg overvejer alvorligt om det er den smerte vær. Og min mand, han begyndte selvfølgelig ikke engang at svede!

  24. Må man tage den på rulleskøjter?

  25. DorteNuMedStortD

    Haha nogle funny argumenter for at blive valgt (fra)! Jeg kan max. løbe 3 km på en god dag (og den 3. km er på ren rablende stædighed) så 10 km er dælme godt og vel skudt over mål her! Skriver da også mest for liiiige at heppe på Marianne som vinder, for INGEN skal da komme og råbe “fede ko” efter nogen(s mor) uden at få igen på en el. anden måde, vel?!

  26. Marianne Klarskov

    Min snart 2,5 årige kække datter sagde forleden morgen, da jeg sad totalt hævet i fjæset og i undertøj med frit udsyn til alle dellerne: Du er jo grim, mor!

    Tak for lorten, din lille skiderik. Men faktisk havde hun ret – måske jeg burde stramme op og droppe al den hvide Marabou chokolade, jeg er blevet totalt afhængig af (lad for guds skyld være med at prøve den, hvis du ikke allerede kender den. Marabous Vinterhvid chokolade smager himmelsk – seriøst, det er den bedste chokolade, jeg nogensinde har smagt. Og jeg har altså smagt meget).

    PS Har ingen løbeerfaring og kun svag puls.

  27. Løber som en drøm, og snarligt ½maraton, men synes klart at Marianne med børnenes onde halvsøster burde få en chance for nærdødsoplevelse og snickers i overflod. (I vil ikke have mig med – jeg er alt for irriterende, tro mig…)

  28. Aaaarmen for helvede. Sad lige og overvejede alverdens gode argumenter for at vinde (og da jeg kan se i kommentarfeltet, at kommentarer fra børn om voksnes vægt er et hit, får I lige mit besyv med: min søn kiggede grinende på min mave i dag, da vi havde spist aftensmad og konstaterede, at den var alt for stor. Heldigvis mente han det samme om mine bryster, så han var hurtigt tilgivet. Jeg har i øvrigt lige tabt 12 kg, så jeg synes godt nok lige han var lidt tarvelig til at starte med. Ja, jeg ved godt han kun er et barn!!), men jeg er på Bornholm den dag (uge?), på lejrskole med tre 5. klasser, så jeg kan desværre ikke.
    Men hep til jer andre.
    Glæder mig til det blogindlæg der følger efter dagens strabadser.

  29. Jamen jeg kan da også komme med historie-om-barn-der-synes-jeg-er-tyk! 😀
    For nogle dage siden kommer jeg glad ud fra toilettet: “Jeg har tabt mig 4 kilo siden jeg begyndte at cykle, juhuu!”
    Min 13-årige lillebror svarer tørt: “Nå, så mangler du jo kun 20…”
    …men jeg vil altså stadig ikke være med! :p

  30. Jeg må trække min stemme retur, jeg har pådraget mig en hjernerystelse, så al løbetræning er forbudt, hvilket nok gør det lidt umuligt at gennemføre det løb. Øv øv. Nå må hellere stoppe, det her er også forbudt.
    Kh Maria

  31. Åh, pleeeease tag mig, jeg mangler motivation og jeg gav ligesom et nytårsløfte på min blog om at løbe 10 km i år… problemet er bare, at jeg inden længe kommer til at ligne en strandet hval (ja, jeg er gravid, termin nov), så jeg tror ligesom ikke at jeg har en chance for at nå det, hvis det ikke bliver her til juni. Så hvis I gider hjælpe med motivationen, så giver jeg igen, for I vil vel ikke tabe til en, der er 5 mdr. gravid, vel? 😉

Skriv en kommentar