Ja, og har du set mine ankler?

For noget tid siden, havde vi diskussionen om, hvorvidt man måtte give komplimenter til kvinder. Pifte efter dem og savle og den slags. Vi var ikke enige. Nogle ville gerne have sig frabedt enhver form for opmærksomhed what so ever. Andre af os labbede alt hvad der kunne minde om en hyldest til vores udseende til os. Uanset hvad kan det være svært at tage i mod et kompliment. Altså hvad siger man, når nogen synes, man bare har en herre lækker t-shirt på i dag?

Jeg bliver tit forlegen. Får sagt tak. Skynder mig at sige noget morsomt. Som egentlig aldrig er morsomt. Og så bliver det hele lidt akavet. Men nu har Mynte lært mig, hvad man skal sige.

Det var i weekenden. Mynte havde redt håret meget sirligt, taget en kjole på, hun netop havde arvet af en af Kamilles veninder og stod nu klar til at tage til fødselsdagsfest hos ekskæresten fra børnehaven.

MIG: Mynte, hvor er du bare smuk i den kjole!

MYNTE (med selvfølgelighed i blikket): Faktisk synes jeg mere det er håret …

Sådan der!

Næste gang nogen siger, jeg har en pæn kjole på siger jeg:  ”Jada, men har du set mine ankler?”

Ingen pis. Mine ankler er uden sammenligning det pæneste på mig. Burde faktisk blive ankelmodel. Bare spørg min søster. Da jeg var 18 og (but of course) uden en trevl på kroppen vadede rundt i køkkenet og tilberedte en nutellamad, sad min søster og betragtede mig dovent. Efter noget tid sagde hun: ”Dine ankler er jo egentlig meget pæne …”

19 responses to “Ja, og har du set mine ankler?

  1. Altså hvis du gerne vil være ankelmodel, så skal du jo reklamere med billeder, det er vejen frem jo.

  2. He he Maren, Mynte har bestemt fat i en god pointe dér 🙂

    Din søster/ankel-historie fik mig til at tænke på en episode fra mine teenage-år, hvor jeg en aften er på vej i byen og er usikker og tvivlende på det outfit, jeg er kommet i. Desværre er der ikke andre hjemme, jeg kan spørge, end min tre år yngre og megapisseirriterende lillebror, men da jeg er desperat efter en eller anden for anerkendelse, bider jeg al skam i mig og opsøger ham på sit værelse, hvor han ligger og læser tegneserier.Mig: Hey, brormand, kan du ikke lige sige, hvordan du synes jeg ser ud i det her tøj?” Jeg drejer rundt og poserer lidt for den ca.12-årige tegneserielæser, som kigger nonchalant op fra sit blad og siger disse ord, som siden har stået mejslet i min hukommelse: “For stor røv og for små patter”, og så læser han videre…

  3. Hvis man er til lavthængende komplimenter… Jeg var til gynækolog i sidste uge og fik at vide at jeg skulle få masser af børn fordi jeg har “så lækre æggestokke”! Hvad svarer man til det?

  4. Ankler er simpelthen en overset kropsdel! For smukke ankler er simpelthen et must i stiletter!

  5. I samme kategori som Kat fortalte min tidligere læge mig, at jeg havde en fin lille livmoder – hva fanden svarer man til det?!

  6. @Godte + Kristine: Will do, så snart de igen kommer frem i lyset.

    @Helle: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, fuck hvor er det sjovt. Lortelillebror.

    @ Kat: Hahahaha. Ja, i følge Mynte siger man vel: Sure thing med de æggestokke, men har du set min højre skedevæg?

    @Dorthe K: Præcis. Og det fine er at tynde ankler ikke bliver tilsvarende tykke, når resten bliver tyk.

  7. Hvis man, som jeg, har aaaaaalt for meget tid (skriver speciale), kommer man ind i mellem, naturligvis HEEELT tilfældigt, til at tænde for programmet ‘For Lækker til Looooooove’ på TV3 (ja, okay jeg ser det med vilje, men kun for, for første gang i mit liv, at kunne glæde mig over ikke at være for lækker til noget som helst) … Der så jeg en aften Ciano (udtales sjovt nok tjano), en ualmindelig selvglad model og wannabe sanger, besøge et diskotek på Bornholm. Pigerne der havde tilsyneladende aldrig set en mand tæt på, eller også troede han var kendt eller noget, for de flokkedes om ham og overdyngede ham med komplimenter. Der hørte man så følgende samtalte:
    Pige nr. 1: Ej, du har altså vildt flotte øjne!
    Pige nr. 2: Ej, en fed skjorte …
    Pige nr. 3: Ej, jeg synes altså du har det fedeste (her havde det givet mere mening med ‘det allermest fedtede’) hår!
    Hvortil Ciano svarer:
    “Så skulle du se min overkrop!”

    FLOT!

  8. Ja, ankler kan da være flotte! Bare ikke, hvis man har taget jeans på med lækkestøvle indenunder og så en reflekscykelklemme udenpå! Og da slet ikke, hvis man har det på hele natten, mens man hører fed musik med de hippe – og først opdager, at jeg slet ikke behøves at tage reflekscykelklemme på, når jeg skal cykle hjem, for den sidder der allerede/stadigvæk! :s

  9. Altså Maren.
    Jeg er en splinterny læser af din blog (Faktisk af blogs i det hele taget. Ved ikke hvor jeg har været…) og du får mig sgu altid til at le. Tak.
    Ps. Jeg vil også have en søster. Og ankler.
    Kh Lou.

  10. Hold da op hvor cool sagt.
    Min store søn smider også ofte om sig med komplimenter som når han siger
    “mor din røv er ikke SÆRLIG stor”
    Eller
    “mor skal piger have så små bryster?”
    Eller
    “mor du da ikke så gammel, farmor er da meget ældre!”

    Altså nogen gange kunne tavshed være at foretrække. 😀

    ps jeg har vildt grimme ankler, men er vildt glad for min dobbelthage, den har været hos mig fra jeg vejede 45 kg og er der endnu tæt på de 60 kg. Den er min og helt speciel og lader sig ikke skræmme af noget.

  11. Altså Maren – det tror jeg ikke en skid på. jeg har da set dit fjæs. Og du skal godt nok have pæne ankler, hvis de skal slå det. En kompliment:)

  12. Det er vel nærmest sygelig selvsikkerhed, at henvise til en krops
    del den anden person ikke af sig selv fremhæver som værende flot. Maren, jeg er ked af at pille dig ned når du netop er oppe at flyve over dine ankler, men har aldrig hørt en gruppe af mænd omtale denne kropsdel særlig meget. “Fik du scoret i weekenden-? Og havde hun pæne ankler?”. De fleste mænd havde nok kommenteret en smule anderledes end din søster dengang du var 18….

  13. Nej tror du det Rasmus? At de hormonbefængte knallert-hoveder ikke var sygeligt optagede af ankler??? TROR DU DEEEEEET??

  14. Ja, så var den da ligesom sat på plads. Min datter også fuld af selvsikkerhed på den front og får sagt mange sjove ting, som man kun kan smile af. Vi vil se billeder af den ankel…;-)

  15. Jamen er søstre da ikke bare de bedste til at få en til at føle sig totalt oven på? Jeg har en søster der er 14 år yngre end mig. Da jeg var 19 var jeg hendes helt og hun inviterede veninder med hjem for at glo på mig. Da jeg var blevet 30 og hun 16 var dette billede forandret, ja lad os bare sige en smule…. Jeg skulle være i mine forældres hus en weekend p.g.a. studier – hun havde regnet med at være alene og ville holde fest – det lod hun mig vide på følgende måde “jeg holder en fest, og du må da gerne være her, men jeg ved ikke hvor sjovt det bliver for dig, når du er dobbelt så gammel som alle os andre. Super mange tak!

  16. Pingback: Public service announcement. | Stilhed før Storm

  17. Pingback: ANKLER | Marens Blog

Skriv en kommentar