Hvem mangler en lille cykelbus?

Nu bor jeg jo i et slags kollektiv. Altså Allan og jeg deler et hus med en veninde, der også har børn. Når man deler hus, er det vigtigt at have regler, så man ikke går og bliver irriteret på hinanden. Den første regel, vi lavede, da vi flyttede sammen, var, at haven er et sted, vi aldrig rydder op. Den næste regel vi lavede var, at vi måtte uddelegere pligterne, så vi ikke alle skulle rende rundt og have dårlig samvittighed over ikke at få skovlet sne, gjort rent i gangen som er fælles, foran huset og så videre. Således vandt Allan sneskovlertjansen, jeg skal feje og ordne foran huset og vores overbo skal holde gangen net og nydelig. Det vil sige, at der bliver stadig ikke skovlet en skid sne, fejet foran huset og gangen er fyldt med lort. Men der er kun én af os, der behøver at have dårlig samvittighed over det forskellige. Det virker fantastisk godt for os.

Det sker dog at én af os bliver ramt af lynet og rent faktisk gør det vi skal. Derfor begyndte jeg at rydde lidt ud i vores cykler. Med tre voksne og fem unger har vi seriøst mange cykler. Ladcykler, almindelige cykler, trehjulede cykler, børnecykler, løbehjul og fejlkøbscykler. Faktisk er vores hus et sted folk går forbi og peger på, fordi det ser fuldstændig grotesk ud med alle de køretøjer foran.

Da jeg havde ryddet lidt, kom jeg ind til fejlkøbscyklen.

Fejlkøbscyklen er en cykel min overbo købte, da hun havde fået barn nummer to. Før hun nåede at bruge den, kom hun dog også til at købe en ladcykel. Så hun fik aldrig brugt fejlkøbscyklen. Det er tre år siden. Hun har brugt den to gange. Siden har den bare stået der og stået. Så nu har jeg som ansvarshavende for området foran huset bestemt at den skal sælges. Overboen har sagt OK.

Så hermed en lille blog-auktion. Hvem vil købe fejlkøbscyklen, den lille cykelbus med plads til to børn? Den virker glimrende. I hvert fald er den ikke slidt op. Men den har stået stille længe.

Den kostede 12.000, da hun købte den. Hvem byder en fadøl? En hundredelas? (Man må godt skrive til mig privat, hvis man er meget genert, så skriver jeg budet på. Mail: maren@marenuthaug.dk)


41 responses to “Hvem mangler en lille cykelbus?

  1. Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i Kbh, for så havde jeg købt den for en fadøl, eller to.

  2. Og her håbede jeg lige en smule i fortællingen at det var en ladcykel du udbød for billigt, som næsten gratis. 😉
    Den ser meget lækker ud, men hvis mit lille korpus skal balancere med to børn på cyklen skal der være mindst tre hjul på. Tillykke til den forhåbentlig glade vinder af cykelbus.
    Hilsner herfra. 🙂

  3. Jeg byder straks 10 fadøl! Til hver voksen i huset forståes.

  4. Jeg synes den ligner lige sådan en vi mangler, når vi kun har to børnehavebørn om lidt – men ninjaman mener den er for svær at styre. Især for en med min balancesans og ynde. Er den det?

  5. @Loui: Dit bud er noteret
    @Superheltemor: Jeg har aldrig prøvet at køre på den. Men man må godt komme forbi og testkøre den. Der er allerede én testkører på trapperne.

  6. Jeg byder 21 fadøl.
    Hvor og hvornår er der testkørsel?

  7. Jeg vil gerne tilbyde at drikke fadøl imens jeg ser på testkørerne… 0:-)

  8. Fantastisk! Den må være praktisk på gammel kongevej – ladcyklernes helvede på jord! Kommer glad og testkører med 30 fadøl på ladet.

  9. Haha Godte:oD Jeg kan ikke lade være med at tænke “hold KÆFT et dyrt fejlkøb!”. Kan iøvrigt majed godt lide jeres tilgang til jeres respektive arbejdsopgaveområder i/omkring huset:)

  10. Hvad koster en københavnsk fadøl? Som jyde er jeg jo af den opfattelse at den cykel snart har tjent sig hjem i flydende valuta

  11. Kom i tanke om at hvis jeg skulle balancere med de 30 fadbamser på ladet, er risikoen for at de bliver flade meget stor. Derfor fandt jeg denne løsning, så er forsyningen af frisk fad sikret. Udfyld formularen hvis I er til øl, men ellers vil jeg gerne bytte med vores benzingræsslåmaskine, vi har så lidt græs at det ikke kan betale sig at køre monsteret ud af skuret. Ps. jeg har indhentet en tilladelse.

    Fadberegneren
    Beregning af forventet forbrug af fadøl
    Udfyld formularen for at beregne forventet forbrug af fadøl. Vi gør opmærksom på at beregningen KUN ER VEJLEDENDE.
    1. Hvor mange mennesker kommer der?
    2. Hvor mange kvinder?
    3. Hvor mange mænd? (beregnes)
    4. Hvornår på dagen er arrangementet? Formiddag
    Eftermiddag
    Aften
    Nat
    5. Hvilken type arrangement? Reception
    Familiefest
    Svendegilde
    6. Med eller uden mad? Med
    Uden
    7. Andre drikkevarer end øl? Vin
    Spiritus
    Læskedrik
    8. Afholdes det udendørs eller indendørs? Udendørs
    Indendørs
    9. Varighed af arrangementet?
    (Max 8 timer) Hele Timer

  12. Ooh, græsslåmaskine! Jeg har straks sendt en mail til resten af beboerne i The House of Crap, for at høre om vi har brug for sådan en. Vi har en med ledning. Men da vi overvejer at anskaffe os noget mere græs, er det måske ikke en dum ide.

    Jeg vender tilbage.

    Andre der har noget gammelt lort de gerne vil bytte for en cykelbus?

  13. Nu er Smukke Allan jo ikke jyde for ingenting, så han spørger:
    – Hvor gammel er den plæneklipper?

  14. Jeg byder gerne rigtige penge – og starter ud med 500 kroner 🙂 Kender en vis far, der ville elske at drøne rundt på cyklen med et par unger bag på… SÅ den kunne han passende få i fars-dags-gave

  15. og jeg kan kaste en ubeskrivelig mængde klæde-ud smykker oveni til de tre blomsterpiger…

  16. Plænklipperen er en Texas et eller andet, år, model mm. kommer i detaljer når dens fører kommer hjem.

  17. Jeg byder 1000 Kr. og en kasse øl og tre poser chips og pakken med kondomer, der tilsyneladende ikke virker eftersom vi nu har brug for “bussen”…

  18. Trenger du egentlig plenklipper – kan du ikke bruke en sau?

  19. Pingback: Top Posts — WordPress.com

  20. Se det er da en terrorist-karet af kaliber.
    Den ville mine terror twins elske at blive fragtet i

    Derfor byder jeg 1100 kr, tylskørt til mindstemusen, hjemmelavet lakridsis og en hvid iPod Nano – ca 5 år gammel, men virker upåklageligt

  21. Hold da kæ.. nogle gode bud :o) Hvorfor er der egentlig aldrig den slags bud på Den Blå Avis?

  22. Hold nu kæft. Jeg troede den holdt med fadøl. Hmmm… Vil sgu gerne have den cykel. Fordi vi kun har 80 cykler i forvejen. Men pt kører jeg med en bobike både for og bag og det ser sgu for crazy ud. Jeg er på 1200 kr. og det zu zu pets halløj jeg engang vandt fra dig. Er sgu bange for dem. Og ved jo de har været savnet. Stik den. Eller nej. Lad vær.

  23. Fantastisk cykel! Fantastiske bud! Bare det var mig der lige stod og manglede sådan et fartøj, for jeg ville da elske at prøve at byde over i denne auktion. Bruun Rasmussen, gå hjem og læg sig, blev der sagt!!! KH Lisbeth

  24. David Silberbrandt

    Hej Maren

    Min kæreste læser din blog og viste mig den cykel du har til salg. Jeg har 1300 kr, en guddommelig chokoladekage, alle Jo Nesbøs Harry Hole-krimier og en vældig god flaske gin 😀
    Vores piger på 1½ skal til at starte i vuggestuen og på S.U er dette et drømmetilbud jeg ikke vidste fandtes nogen steder!

    Venligste Hilsner

    David Silberbrandt

  25. Altså jeg byder stadig chips, 1 kasse øl og 1600 Kr. Vi har 6 børn – og bestræber os på at vække mest muligt opsigt, når vi bevæger os igennem de Københavnske gader.
    Cykelbussen vil passe glimrende ind i vores kortege.

  26. David Silberbrandt

    1700,- samt ovenstående!

  27. 1800 kr.+ før nævnte + et sæt autentisk GOTHTØJ str. small, meget velholdt- stik dén ;))

  28. David Silberbrandt

    Ovennævnte + 2000,- + et stort glas panodil (til efter gin)

  29. Vi vil stadig byde ind med kondomer, chips og velholdt lækkert punkertøj + 2200 Kr. og 6 kasser Harboe Classic fra Bordershop – det kunne være starten på en fest.

  30. Hvor er det en sjov aktion:-) Har kun en bøllefrø, så ikke behov for den, men sejebud:-)

  31. hvornår slutter aktionen?

  32. David Silberbrandt

    Som før nævnt + 2500,- + en times fysioterapeutisk massage fra undertegnede kommende fysioterapeut til den af jer, der har mest brug for det!

  33. Jeg elsker denne auktion. Men den må jo få en ende. Den slutter mandag morgen klokken otte. Derefter besluttet The House of Crap hvem vi helst vil handle med.

  34. Hej Maren
    Jeg byder gerne ind med et års arbejdskraft i haven til jeres hus incl opførsel af snemand til vinter og hysterisk blinkende lyskæder til jul. Men vil gerne se cyklen først. Er det muligt søndag omkring kl 19 ?
    Venlig Hilsen Steen

  35. Cyklen kan beses af alle interesserede søndag Kl 19, send mig en mail på maren@marenuthaug.dk så jeg ved du kommer.

  36. Her på falderebet bliver jeg lidt nervøs for, at plæneklipperen ikke rækker. Jeg tænkte at et fejlkøb må byttes med et fejlkøb. Derfor smider jeg disse dejlige aldrig brugte fejlkøbs kogeplader (http://www.dba.dk/glaskeramisk-kogeplade-bosch/id-74481634/) oveni plæneklipperen (Texax kombi 474, LS 40 med græsopsamler).

    Jeg krydser fingre og håber at fejlkøbscyklen må blive min!

  37. Hej Maren
    Jeg har skevet på din private mail.
    Sikke nogle svært sammenlignelige tilbud i skal vælge iblandt !
    Venlig Hilsen Steen

  38. David Silberbrandt

    alt ovenstående + 2800,- !

  39. Den anden smukke Allan

    Bedste kommentarspor. Ever. Jeg husker forhåbentligt at henvise til det i min næste Blå Avis-annonce.

  40. Hvilket bud vandt?

  41. Havemanden, har skrevet et indlæg længere oppe

Skriv en kommentar