Bryster Bryster Bryster

Damer, nu skal det handle om bryster. Igen.

For min barm har været en tur i den syvende himmel og er stadig deroppe. De sidder som støbt, formet i det smukkeste lingeri, jeg nogensinde har set – og så er det endda rart at have på. Komfort plejer ellers ikke være en del af pakken, når man gerne vil være lækker?!

Jeg har, som jeg før har skrevet om, i mange år sværget til Emmas lingeri på Gammel Kongevej. Fordi de målte min omkreds og sørgede for at min barm rent faktisk kunne være i skålen.

But little did I know.

Det startede med, at vi blev enige om, at jeg skulle opdatere mit undertøj, så Smukke Allan ikke mere forvekslede det med min femårige datters, remember? Og så var der nogen, der sagde, jeg skulle prøve at gå her ned:  

 

Okaysåda.

Her møder jeg Anne Sax. En lille yndig kvinde, indehaver af lingeributikken Anne Sax, som ligger i Grønnegade i København. Få minutter senere er jeg hvirvlet ind i et prøverum, der er stort nok til os begge, hvilket faktisk er rart, når det er undertøj man skal prøve, og det er meningen, hun skal hjælpe mig. (Det er altid slemt, når ekspedienter flår forhænget til side for at se, hvordan sagerne sidder, men når det er undertøj det handler om, gider man det da bare slet ikke). Så der står vi så, Anne og jeg. Hun måler min omkreds, kigger på min barm, tjekker den bh jeg har på (nøje udvalgt af Emma for et halvt år siden) og sender et tsk efter størrelsen. Kan du se, hvordan den ikke støtter dig hverken her eller her? Der må ikke være så meget luft under, og stykket i midten skal gå helt ind til din krop og … så siger hun en masse om brystvæv, materialer, snit og alt muligt, jeg faktisk ikke fatter særlig meget af. Men jeg kan mærke, det ikke gør noget, for Anne fatter det, og mine bryster er nu målet for al hendes viden (jeg vidste slet ikke det var muligt at vide så meget om undertøj, som hun gør?!). Snart ryger der bh’er af og på min krop i en lind strøm, mens Anne betragter dem kritisk, retter til og vurderer form, kavalergang, støtte og alt muligt andet.

Men hvad er der i vejen med min krop, siden jeg skal prøve alle de her bh’er for at finde én, der passer mig, spørger jeg med tyve års opsparede ydmygelser fra undertøjsbutikker.

Alle burde prøve så mange, før de køber. Ingen har ens kroppe og selv om bh’en går ind og påvirker din krop, så påvirker din krop også lingeriet – men der findes så mange forskellige bh’er, at det faktisk er muligt at finde én, der passer dig helt perfekt. Men ved man ikke noget om lingeri, kan jeg godt forstå, det kan virke som lidt af en jungle, lyder svaret og jeg får tre bh’er mere stukket ind i prøverummet.  

Jeg endte med at købe to sæt. Èt der tydeligvis bærer præg af, at jeg har set Mad Men de sidste par uger og derfor tror jeg er Joan. Og ét, der er så flot, det muligvis skaffer mig flere børn på halsen.

Jeg skriver lige det, der sad godt på dig i databasen, så har din mand også en chance, hvis han gerne vil købe undertøj til dig i gave en dag, siger Anne da jeg er på vej ud og sender mig af sted med opfordringen om at bestille tid næste gang, det koster ikke noget, men så er jeg helt sikker på, at der er sat nok tid af til mig.

Hvilke varer. Hvilken service. Jeg er totalt på røven over det. Eneste problem er nu, at jeg også vil have alt det andet, hun har hængende i butikken … Så hvis vi stadig ikke har fået råd til at få døre i vores hus om et år, så er det fordi jeg render rundt med giga gode kasser!

 

PS. Fandt lige hendes blog.

15 responses to “Bryster Bryster Bryster

  1. Cirka en femhundredelas pr bh … Ikke dyrere end andre steder, men dyrere end Femilet. Men Femilet holder til gengæld heller ikke særlig godt. Eller er det bare mig, der er rønnebær-sur over, at jeg aldrig har kunnet finde en Femilet-bh, der sidder ordentligt på mig? 😉

  2. Du er ond, Maren – virkelig ond!! Hvad skal jeg nu gøre, når jeg i eftermiddag går hjem og dobbeltchecker mine bher og finder ud af, at jeg simpelthen bare må ned hos Anne Sax? Og ved jeg vil komme ud derfra mindst 2000 kr fattigere, penge som jeg ved burde gå til tøj og vinterstøvler til pigerne, men som jeg nu egoistisk vil formøble på lækkert undertøj til mig selv?!?

  3. @Aevilja: Arh, hvor vigtig ER vinterstøvler og døre, når det egentlig kommer til stykket?!

    • Åh ja, det er jo faktisk vigtigere, at vores mænd bliver ved med at synes, at vores nedadstræbende bryster er de lækreste i verden, hvilket de jo helt tydeligt bliver efter et besøg hos Anne.

      Og så er vi da sikret lidt sex i ny og næ – altså, når vi kan finde et hul på 2 minutter i vores travle hverdag 😀 – en gang hver anden måned!!

  4. Tak for tippet. Det lyder som om det ikke kan betale sig at gå andre steder hen.
    Jeg må helt sikkert også forbi Anne. Har indtil videre tilføjet hendes blog til min reader.

  5. henriettefunch

    For dælen da – det lyder som et mega hit. SÅ fedt med god service og det der lyder da helt i særklasse og hvis der så også hører go’e bryster med så er det total win win. Ha’ en skøn aften med de “nye” smukke bryster.

  6. Nøj, jeg ønsker mig et par bryster.
    Jeg har (næsten) ingen, så jeg går faktisk stort set aldrig med bh. Og det er ærlig talt pisselorte nedern. Måske man skulle svinge forbi Anne S og se om hun kan trylle med lidt push-up?!
    Sådan til festlige lejligheder. Fest bryster eller selskabs bryster om man vil.

  7. Mad Men er alt alt for sejt, og jeg kan godt forstå, at du gerne vil ligne Joan! Endelig en lækker, smækker kvinde med flotte, fyldige former 🙂

  8. … suk. Minder mig om at min yndlings-BH er gået i stykker. Opdagede det hjemme i stuen. Bøjlen stak ud gennem blusen. Hvor længe havde den gjort det? Henne i børnehaven? Nede i Lidl? Henne i vuggestuen?

    Jeps – der skal en god BH til. Også til at gøre mine lange patter sexede. Jeg elsker dem, brysterne forstås. Men de er nu blevet lidt lange og så´rn. Kunne jeg, delte jeg gerne lidt ud af dem til dem, der mangler. For der er nok at tage af!

  9. Tak for tippet! Bestilte fluks tid og var derinde i går… en time senere gik jeg derfra med løftet humør (og bryster) og en masse lækkerier lagt ind i systemet… har allerede givet Magen et hint om anvendeligheden af det system til f.eks. julegaver 😉

  10. Pingback: VIND FOR 1000 KRONER LINGERI HOS ANNE SAX! | Marens Blog

  11. Pingback: VIND VERDENS BEDSTE SPORTSBH | Marens Blog

Skriv en kommentar